فاطمه غلامی | شهرآرانیوز، یک آسانسور آن بیشتر اوقات خراب است آن یکی هم معمولا بیشتر از چهار پنج نفر ظرفیت ندارد. کاش به جای این همه پله برقی در مترو آسانسور تعبیه میشد. مسافران در ایستگاه شهید کاوه با سرعت از هم پیشی میگیرند تا اولین نفر به آسانسور برسند. «بارها مشاهده شده آقایان در واگن خانمها روی صندلی مینشینند و وقتی هم اعتراض میکنیم باعث بروز تنش در مترو میشود بهتر نیست مأموران روی سکوها در بدو ورود آقایان به داخل واگن خانمها تذکر دهند تا موجب تنش بین مسافران نشود؟»
به دنبال پیگیری پیامهای رسیده مردم به تحریریه صدای مردم، مدیرعامل بهره برداری قطار شهری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما میگوید: شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد یکی از شرکتهای پیشرو در مهندسی معکوس است، به طوری که از هزار قطعه مورد نیاز هدف گذاری شده در مترو، توانستیم ۲۵ درصد از قطعات وارداتی را با مهندسی معکوس و ساخت داخل به ثمر برسانیم.
مجتبی زمانیان میگوید: درمجموع ۱۲۲ آسانسور در خطوط ۱ و ۲ وجود دارد که سه آسانسور ایراد فنی دارد، به لحاظ اینکه قطعات آسانسور وارداتی هستند و در تحریم هستیم تعمیر این آسانسورها با تأخیر انجام شده است، اما در تلاشیم از طریق تأمین قطعات توسط شرکتهای دیگر یا مهندسی معکوس این مشکل را برطرف کنیم.
او ادامه میدهد: درباره کاهش سر فاصله زمانی خط ۲، درمجموع شش رام قطار درمجموع سی واگن در آینده نزدیک به سیر حرکت این خط اضافه خواهد شد که با این اتفاق شاهد کاهش سرفاصله زمانی خط ۲ خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بیان میکند: در خط یک علاوه بر پله خشک، آسانسور هم فعال است و در خط ۲ علاوه بر دسترسی پله معمولی، پله برقی و آسانسور موجود است، ولی فعلا برنامهای برای افزایش آسانسورها در خطوط قطار شهری نداریم.
زمانیان بیان میکند: در خط یک ایستگاههایی آسانسور ندارند که نبود آسانسور برای افراد معلول و کم توان بسیار سخت است، بنابراین با بررسیهای صورت گرفته در صورت تأمین بودجه، برنامه خرید آسانسور در برنامههای ما خواهد بود.